Regionale Zentren

Der Europäische Chorverband-Europa Cantat hat beschlossen, in verschiedenen Teilen Europas regionale Zentren einzurichten, um einen bessern Kontakt mit der wachsenden Anzahl Mitglieder zu garantieren und Aktivitäten für interessierte Dirigent/innen, Sänger/innen, Komponist/innen und Manager/innen der Regionen leichter zugänglich zu machen. Es gibt zurzeit zwei solche Zentren in Europa:

Zentral-Ost Europa – CEEC

Es ist in Ungarn ( in Zusammenarbeit mit KOTA)

Lesen Sie mehr in unserer offiziellen Pressemitteilung (in Englisch und Ungarisch) oder im Brief vom Ministerium oder nehmen Sie Kontakt auf.

Mediterrane Region

In Zusammenarbeit mit Moviment Coral Català in Barcelona

EC Regional Centres

The Board of Europa Cantat decided to set up regional centres in different parts of Europe in order to ensure a better contact with the growing membership and offer activities more easily accessible for interested conductors, singers, composers or managers from the region. There are currently plans for three such regional centres in Europe:

- one for Central-Eastern Europe in Hungary (in cooperation with KÓTA and

Makofesz)
  For details and projects see www.EuropaCantat.org/ecceec

- one for the Mediterranean region (in cooperation with the Moviment Coral

Català in Barcelona)

For further documents with information on choral life in the different Mediterranean      countries,the list of participants and pictures see here