03/2012

below you will find the March Newsflash of the European Choral Association - Europa Cantat, with information on deadlines for application for several of our activities end of March, good news concerning the EU application for our big cooperation project VOICE and further interesting news.

With best wishes

Secretary General
on behalf of the European Choral Association - Europa Cantat

Avec ce message nous vous envoyons des informations entre autre concernant les dates limites de nos activités qui arrivent fin mars, et la réponse positive de l'Union Européenne concernant le projet de coopération VOICE..
In diesem März-Newsletter informieren wir Sie unter anderem über die Anmeldefristen für unsere Aktivitäten Ende März, die Förderzusage der Europäischen Union für das Kooperationsprojekt VOICE.

01 Deadlines for applications in March
02 Eurochoir 2012 in Czech Republic
03 Major project VOICE receives EU funding
04 NEW Calendar Feature on our Website
05 Fundraising for Friends of Choral Music

Deadlines for applications in March

European Academy for Composers in Graz (AT) - 31/3/2012
Deadline for applications of conductors
Deadline for compositions submitted for the composition competition Details on http://www.chorverband.at
International Singing Week in Briançon (FR) - 31/3/2012
Details on http://www.choralp.fr/en/home.html
Choral Arts Management Programme - CAMP in St. Lô (FR) - 31/3/2012
Detailed information on this Study Tour for managers and the application form are available here. Further information about the Polyfollia festival is available on www.polyfollia.org

Le 31 mars est la date limite pour les inscriptions à l'Académie pour chefs de choeur à Graz avec son concours de composition, la semaine chantante de Briançon et le programme pour managers dans le cadre de Polyfollia - vous trouverez les liens avec plus d'informations dans le texte anglais.

Der 31. März ist Anmeldefrist für die Akademie für Chorleiter/innen in Graz und den damit verbundenen Kompositions-Wettbewerb, die Singwoche in Briançon und das Programm für Manager im Rahmen von Polyfollia - für Links mit mehr informationen zu den einzelnen Veranstaltungen siehe englischer Text.

Eurochoir 2012 in Czech Republic

We are happy to give more details on the EuroChoir 2012 in Lomnice nad Popelku (Northern Bohemia, Czech Republic) which starts on Saturday July 7th 2012 and ends on Sunday July 15th 2012 (see flyer >> here). More information about the conductors, repertoire, concerts, accommodation, food etc. is now available on the new website www.eurochoir2012.cz. Deadline for applications is April 30th 2012.

Vous trouverez plus de détails sur le EuroChoir du 7 au 15 juillet 2012 à Lomnice nad Popelku, République Chèque,  >> ici dans la brochure (informations en anglais). Sur le site www.eurochoir2012.cz vous trouverez plus d'informations. La date limite pour les inscriptions est le 30 avril 2012.

Informationen zum EuroChoir vom 7. bis 15. Juli 2012 in Lomnice nad Popelku, Tschechische Republik, finden Sie >> hier im Flyer (auf Englisch). Weitere Informationen finden Sie auf der Website www.eurochoir2012.cz. Anmeldeschluss ist der 30. April 2012.

Major project VOICE receives EU funding

We are happy to report that the European Union has decided to support the multiannual cooperation project “VOICE - Vision On Innovation for Choral music in Europe” under its Culture Programme. VOICE is a is a European project coordinated by the European Choral Association – Europa Cantat with 14 partners (choral organisations, festivals, cultural centres and universities) accross Europe. It is one of 14 multiannual cooperation projects selected by the European Union among 54 applications submitted in October 2011. It will run from June 2012 to May 2015 and has a total budget of almost 2,4 million EUR, with a subsidy from the European Union of almost 1,2 million EUR. You will find a full description of VOICE, our project partners, the aims of the project and the activities planned from 2012 to 2015 on the VOICE section of our Website >> here and a Press Release in English >> here.

Nous sommes heureux d’annoncer que l’Union européenne a décidé de soutenir le projet pluriannuel de coopération «VOICE - Vision On Innovation for Choral music in Europe» (vision innovante du chant choral en Europe) dans le cadre de son programme Culture. VOICE est un projet européen pour le développement durable et l’innovation dans le secteur du chant choral, coordonnée par la European Choral Association - Europa Cantat en collaboration avec 14 partenaires. VOICE fait partie des 14 projets de coopération pluriannuelle sélectionnés par l’Union européenne parmi 54 dossiers envoyés en octobre 2011. Leprojet se déroulera de juin 2012 à mai 2015 et représente un budget total d’environ 2,4 millions d’euros, avec une aide de l’Union européenne qui s’élève à 1,2 millions d’euros environ. Vous trouverez une description détaillée de VOICE (en anglais) >> ici et un communiqué de presse (en français) >> ici.

VOICE unter EU Kulturprogramm gefördert
 Zu unserer großen Freude können wir berichten, dass die Europäische Union beschlossen hat das mehrjährige Kooperationsprojekt “VOICE - Vision On Innovation for Choral music in Europe” (Vision zur Innovation in der Chormusik in Europa) im Rahmen des Kulturprogramms zu fördern. VOICE ist ein Projekt für die nachhaltige Entwicklung und Innovation des Chorgesangs. VOICE wird koordiniert von der European Choral Association – Europa Cantat in Zusammenarbeit mit 14 Partnern. VOICE ist eines von 14 mehrjährigen Kooperations-Projekten die aus 54 im Oktober 2011 eingereichten Projekten von der EU ausgewählt wurden. Das Projekt läuft von Juni 2012 bis May 2015 und hat ein Gesamtbudget von fast 2,4 Millionen EUR, mit einem EU-Zuschuss von knapp 1,2 Millionen EUR. Sie finden eine ausführliche Beschreibung von VOICE (auf Englisch) >> hier sowie eine Pressemeldung (auf Deutsch) >> hier.

NEW Calendar Feature on our Website

We have added a new feature to our website: Under "Events 2012" you will now find a menupoint "Calendar of choral events". You can only travel during a specific period of time but have not decided about your country of destination, yet? Or you want to visit a certain country and want to know which choral events are offered there? Or maybe you want to find out more about special event or about a specific type of events? All this is possible now with this new online calendar. You can search for choral events in Europe and beyond, organised by the European Choral Association - Europa Cantat and by others. You can even submit your own international choral event >> here.

Nous avons crée un nouveau calendrier en ligne pour les activités internationale de chant chorale en Europe et au delà. Sous "Events 2012" vous trouverez maintenant le point "Calendar of choral events" (uniquement en anglais). Vous pourrez y trouver des activités pendant une certaine période ou dans un certain pays ou continent, ou bien vous pouvez chercher des activités spécifiques. Vous avez aussi la possibilité d'ajouter votre propre activité >> ici tant qu'il s'agit d'une activité internationale dans le domaine du chant choral.

Wir haben einen Online Kalender für internationale Chorveranstaltungen auf unserer Website gestellt. Sie finden ihn (nur auf Englisch) unter "Events 2012" und dem Menüpunkt "Calendar of choral events". Sie können dort Veranstaltungen in einem bestimmten Zeitraum oder in einem bestimmten Land oder einem Kontinent finden, oder aber nach bestimmten Arten von Veranstaltungen suchen. Sie haben auch die Möglichkeit, ihre eigenen Veranstaltungen >> hier hinzuzufügen, solange es sich um internationale Veranstaltungen im Chorbereich handelt.

Fundraising for Friends of Choral Music

On March 10th 2012, in the presence of our Board, we organised a fundraising concert with two very different choirs, the Youth Choir of the Friedenskirche in Bonn conducted by Katharina Wulzinger,and the Mixed Choir of Tallinn english College from Estonia conducted by Margot Peterson. They presented a varied programme, delighting the audience with a mix of fun songs, choreography and exquisite vocal quality. The main newspaper of Bonn, the Generalanzeiger, reported about the concert on March 12th - see text in German here. After the concert the audience donated 864 EUR for the association "Friends of Choral Music in Europe". If you also want to support the association, tell your friends about it, organise a fundraising concert yourself, become a friend of the association or give a donation, go to www.europeanchoralassociation.org/friends-of-choral-music or write to friends@eca-ec.org or visit our Facebook page.

Le 10 mars nous avons organisé un concert de bienfaisance avec deux choeurs de jeunes très différents, un choeur d'une église à Bonn et un choeur d'un collège à Tallinn. Ils ont présenté un programme très varié qui a enthousiasmé le public. Le public a donné 864 EUR pour l'association "Friends of Choral Music in Europe" (les amis de la musique chorale en Europe). Si vous désirez aussi donner support à cette association, en informer vos amis, organiser votre propre concert de bienfaisance, devenir ami de l'association ou faire un don directe, vous trouverez plus d'informations sur www.europeanchoralassociation.org/friends-of-choral-musichttp://www.eca-ec.org/friends, sur Facebook ou en écrivant à friends@eca-ec.org.

Am 10. März haben wir in der Lutherkirche in Bonn ein erfolgreiches Benefizkonzert mit zwei sehr unterschiedlichen Chören organisiert, dem JugendChor an der Friedenskirche in Bonn und einen gemischten Schulchor aus Tallinn. Die Chöre präsentierten ein bunt gemischtes Programm das die Chöre und die Presse begeisterte (siehe Kritik im Generalanzeiger hier und das Publikum spendete anschließend 864 EUR für den Förderverein "Freunde der europäischen Chormusik". Wenn Sie mehr über den Förderverein erfahren, Freunden von dem Verein erzählen, selbst ein Benefizkonzert veranstalten, Fördermitglied werden oder direkt spenden möchten, schreiben Sie an friends@eca-ec.org, besuchen Sie die Website www.europeanchoralassociation.org/friends-of-choral-music oder die Facebook-Seite des Vereins.